Den Engelska Rivieran

Hej! Här kommer en till del av resan till Engalnd. 

 
På flyplatsen. Är mer peppad än det ser ut, dock var det lite tidigt på dagen/morgonen. 
 
 
Men efter jag fått i mig lite socker i form av yogurtglass på froyo med diverse underbara toppings blev jag människa igen!
 
 
Upp i luften mot England!
 
 
Första anhalten var Torquay. En stad på Engelska rivieran. Vi bodde på the Sherleys, ett litet hotell med 
sociala ägare och anor från tidigare århundraden...
 
 
...Med vackra fönster ....
 
 
... och med guldinramade viktorianska badkar.
 
 
Vackra hus i en gränd där vägen sluttade brant ner.
 
 
Tack vare havet finns nu massor med platser som formats av vågorna. Bland annat denna plats med 
snäckskalsfossiler inne i den rostbruna klippan. 
 
 
Jag under en middag på vår favoritpub.
 
 
En av kvällarna beställdes nationalrätten fish and chips in, jag blev inte beskviken. En av mina favoriträtter på skolan är fiskpanetter, så detta ger jag alla tummar upp för!
Dock kan jag inte direkt rekomendera maten i England. Mycker fett och socker som inte alls passar mina svenska smaklökar, även fast det låter gott blir man less.
 
 
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar