England - Dag På Heden

Hej!
 
 
En dag åkte vi ut på den engelska heden, närmare bestämt dartmoor - en plats där bla. sherlock holmes spelats in.
En hed med milsträckta vyer med mindre berg, frigående hästar med föl och kor strosande lungt på vägarna.
I början var vädret typiskt engelskt-ish, grått, dimma och med duggregn, - men det sprack turligt upp i sol så att vi kunde spana ut över landskapet. 
 
 
Jag vet inte riktigt om det är samma på alla hedar, men den här tillhörde kategorin reservat. Det gjorde att
det var möjligt för diverse djur att gå fritt fram och att allting lämnats till naturens egen gång.
Vissa ställen var så fina, tex. denna å, rinnande under en bro.
 
 
Obligatorisk bild på familjen Pudas, här vid en gammal stenbro.
 
 
Denna är en av delarna i inläggen om England, kan säga att jag fullkomligt älskar landet. 
Människornas vänlighet och generositet, lungnet på sydkusten och myllret i London, de gamla byggnaderna
som konstraterade till det nya, höga husen, folk på tunnelbanan med färgglada kläder och bankmän i silvergrå
kosymer med urbanears.
 
Jag vet att jag kommer tillbaka!
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar