Finland

 
 
 
Hej! Har nyss kommigt hem från en längre helg uppe i Kirunatrakten. Men på Fredagen gjorde vi en avstickare till Findland eftersom det var så nära.
Fint att hösten kommigt igång på allvar där uppe, vissa träd hade till och med tappat alla löv.
 
 
Just över Finska gränsen fanns det en gårdsloppis, eller kirppis som det heter på finska!
 
 
Fanns massor med fina burkar men vi hade inga lösa euro, tyvärr..
 
 
En annan sak just över den Finska gränsen var en bilvärkstad med namn från ägaren, J. Pudas.
Ungen i mig, som hela tiden är/var tvungen att rätta frågande människor om mitt efternam, höjde en näve i upprättelse.
Nej men sjukt vad några mil kan göra, så att ingen höjer ögonbrynen när man säger sitt efternamn!
 
 
Vi var och kollade på stället farfars mamma växte upp, sjukt att tänka att hon stått på samma ställe som jag och vid samma ålder som jag fått sitt första av nio barn!
 
 
Det var en resume av Finland, har gått en powerwalk och ska nu dusha och kanske senare se glee.
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar